USM: E-learningul – soluția optimă pentru funcționalitatea procesului educațional pe timp de pandemie

Postat 16/04/2020 in categoria Noutati

Toate instituțiile de învățământ din țară și din întreaga lume, impuse de pandemie și regimul de autoizolare s-au văzut nevoite să treacă la învățământul la distanță ad hoc, dar de facto, suntem în plină eră a educației on-line, a cărei formare a început în urmă cu aproximativ zece ani. USM s-a aflat mereu în avangarda inovațiilor timpului, astfel încât utilizarea platformelor de studiere on-line e ceva familiar pentru mulți dintre profesori și studenți.

De menționat că mediul academic al USM se adaptează din mers și destul de repede la noile forme de predare și asimilare a materiei prin intermediul platformelor on-line disponibile.

Dna Otilia Dandara, prorector pentru activitatea didactică a USM,  a subliniat importanța soluționării împreună cu cadrele didactice a obiectivelor propuse la toate disciplinele de curs, cu găsirea modalităților de testare a cunoștințelor studenților, eventual în prezentarea unui produs, a unei lucrări sau teze, realizate individual de student în baza materiei studiate, bineînțeles, cu consultarea și asistarea, la necesitate, a profesorului, pentru ca să poată fi apreciate cunoștințele studentului și în baza cărora să poată promova. Prin aceste acțiuni USM, decanatele tuturor facultăților urmăresc să atingă obiectivele procesului educațional, trasate pentru acest an de învățământ, în vederea asigurării continuității studiului, dar în special pentru evitarea prelungirii anului universitar și tergiversării absolvirii de către studenții din ultimul an de studii. 

O mare parte dintre studenții și profesorii USM au menționat că, în ciuda unor dificultăți pe care le-au avut cu conexiunile, sunt bucuroși că au posibilitatea să învețe on-line, pentru că îi ține ocupați, se familiarizează rapid cu lumea virtuală, subliniind că, deși le lipsește comunicarea pe viu, laboratoarele cu experiențe, formatul deja obișnuit al lecțiilor, există și avantaje care ar vrea să le păstreze: mai mult lucrul individual, aflarea în mediul obișnuit,  lipsa necesității de deplasare și faptul că psihologic ecranul gadgeturilor îi face pe unii studenți să fie mai descătușați, ceea ce facilitează însușirea materialului, dar și îi face mai activi. 

În condițiile create atât cadrele didactice, cât și studenții dau dovadă de deschidere, flexibilitate, receptivitate, responsabilitate, înțelegere, dorință de a asimila și de a aplica în practică tehnologiile disponibile care, în mod sigur, vor facilita și vor îmbogăți calitatea procesului de studii și după ce vom trece cu bine de pandemie.

Cadrele didactice și beneficiarii studiilor de la USM sunt proactivi și determinați să facă față tuturor provocărilor timpului și fac tot posibilul și imposibilul ca să asigure funcționalitatea procesului educațional on-line.

Sursa: jurnal.tv